OBA-vestigingen gesloten

Alle vestigingen van de OBA zijn tijdelijk gesloten. De sluiting van publieke locaties is een maatregel van de overheid om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Volg de berichten op deze website, onze social media en in onze nieuwsbrieven voor nieuwe informatie. Op oba.nl/online vind je ons online aanbod.

Gesloten

[Scroll down for English]

Alle 27 vestigingen van de OBA zijn tijdelijk gesloten. De sluiting van publieke locaties is een maatregel van de overheid om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Volg de berichten op deze website op onze social mediakanalen voor eventuele nieuwe informatie.

De sluiting van onze vestigingen is een nieuwe situatie. We doen hard ons best om onze diensten op een andere manier aan te bieden en alle vragen die we krijgen zo goed mogelijk te beantwoorden. De veelgestelde vragen hebben we hier alvast verzameld. 



Veelgestelde vragen rondom sluiting

   

openingstijden

Is de OBA open?

Met ingang van vrijdag 13 maart 2020 zijn alle vestigingen van de OBA tijdelijk gesloten. De sluiting van publieke locaties is een maatregel van de overheid om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Volg de berichten op onze website www.oba.nl of onze social mediakanalen voor eventuele nieuwe informatie.

Tot wanneer is de OBA gesloten?

Dit is nog onbekend. Volg onze berichten op onze website of onze social mediakanalen voor nieuwe informatie.

   

activiteiten

Gaan activiteiten in de OBA nog door?

Alle activiteiten in alle OBA-vestigingen zijn tijdelijk afgelast.

Krijg ik mijn geld terug voor geannuleerde activiteiten?

Ja, als je al een kaartje hebt gekocht voor een activiteit van de OBA die wordt afgelast dan ontvang je van ons een e-mail en krijg je je geld terug. Bij activiteiten die in de OBA zouden plaatsvinden maar zijn georganiseerd door een andere organisatie kan dit anders zijn. We adviseren je dan contact op te nemen met die organisatie.

    

lenen en terugbrengen

Ik heb boeken of andere items van de OBA in mijn bezit en de uitleentermijn hiervan loopt binnenkort af. Wat nu?

We hebben de uitleentermijn van alle materialen voor iedereen automatisch verlengd en we rekenen uiteraard geen boetes over de periode dat alle OBA-vestigingen zijn gesloten. Je kunt alle materialen in je bezit houden totdat de OBA weer open gaat.

Boetes die op je vrijdag 13 maart nog niet had betaald, blijven wel gewoon staan.

Als je in de tussentijd toch een melding krijgt dat de uitleentermijn van een materiaal verloopt, dan kan je die online verlengen via de OBA-app of op onze website via www.oba.nl/login. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@oba.nl of tel. 020 - 523 09 00.

Krijg ik een boete nu ik mijn boeken niet kan inleveren?

Nee, zolang alle vestigingen zijn gesloten, krijg je uiteraard geen boete voor de boeken en andere items die je op dit moment in je bezit hebt. Verloopt de uitleentermijn en lukt het niet om ze via de OBA-app of op onze website via www.oba.nl/login te verlengen? Meld je dan als de OBA weer open is bij de klantenservicebalie. We verwijderen de boete dan van je pas.

Kan ik nu wel lid worden van de OBA?

Ja, je kan je als lid inschrijven door onderstaand formulier in te vullen. Je OBA-pas ontvang je binnen een week op het adres dat je hebt ingevuld. Nu de vestigingen tijdelijk gesloten zijn, kan je deze pas telefonisch laten activeren via tel. 020 - 52 30 900. Daarna kan je het lidmaatschap online betalen en meteen gebruik maken van alle online diensten. Kijk bij lidmaatschap en tarieven voor uitgebreide informatie over de verschillende lidmaatschappen van de OBA.

    

reserveren

Ik wil juist nu graag een boek lenen. Wat kan ik doen?

Begrijpelijk! Je kan nog wel gebruik maken onze online diensten. We hebben een aanbod voor zowel leden als niet-leden dat bestaat uit onder andere 28.000 e-books, luisterboeken, podcasts en heel veel tips om deze tijd met elkaar goed door te komen. Kijk voor het totale aanbod op oba.nl/online.

Hoe zit het met de klaarstaande reserveringen?

Alle reserveringen die klaar staan, bewaren we voor je. Als de betreffende OBA-vestiging weer open is, dan kan je de reservering(en) ophalen.

Kan ik nu boeken of andere items reserveren?

Nee, je kunt nu geen nieuwe reserveringen plaatsen. Dit is weer mogelijk als duidelijk is wanneer de OBA-vestigingen weer open kunnen. Volg de berichten op deze website of onze social media voor eventuele nieuwe informatie.

    

inloggen

Ik wil gebruik maken van de online diensten maar ik kan niet inloggen. Wat nu?

Dit kan komen doordat je je lidmaatschap of een boete nog niet hebt betaald. Ga naar oba.nl/login en kijk onder het kopje ‘Nog te betalen bedragen’. Zodra  je het openstaande bedrag hebt betaald, kan je gebruik maken van onze online diensten. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@oba.nl of tel. 020 - 523 09 00.

   

zakelijk

Ik heb een afspraak in/met de OBA. Kan deze nog doorgaan?

Hiervoor adviseren we je contact op te nemen met de persoon of organisatie waarmee je de afspraak hebt gemaakt.


Meer vragen?

Mocht je het antwoord op je vraag niet hebben gevonden, neem dan contact op met de OBA Klantenservice via klantenservice@oba.nl of tel: 020-523 09 00. Momenteel zijn we telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. We helpen je graag!


All OBA offices are closed

The closure of public venues is a governmental measure in order to stop the spread of the coronavirus.