OBA-medewerker Dimitar vertelt over het IDO-spreekuur

Heb je vragen over hoe je via de computer toeslagen of een uitkering aanvraagt? Wil je hulp bij het verlengen van je rijbewijs? Of moet je een DigiD-account aanvragen, maar weet je niet hoe dat moet? Voor deze en alle andere vragen over de digitale overheid, kan je terecht bij het spreekuur Ido in de OBA. Begeleider van het spreekuur Dimitar Ruskov vertelt hier meer over.

Dag Dimitar, kun je ons iets over jezelf vertellen?

“Mijn naam is Dimitar Ruskov, ik werk al 14 jaar bij de OBA. Afgelopen jaar heb ik een paar keer het IDO-spreekuur gegeven."

Hoe ging dat?

"Het was een beetje anders, nu met corona. Maar wij doen alles om het zo veilig mogelijk te maken, van spatschermen tot desinfecterende handgel.”

Wat is IDO precies?

“IDO staat voor Informatiepunt Digitale Overheid. Je kunt bij dit informatiepunt terecht met vragen over alles van de overheid wat je via de computer moet regelen. Denk aan vragen over toeslagen, AOW, uitkering, belasting, rijbewijs en zorg.”

Voor wie is IDO bedoeld?

"Voor iedereen! Alle mensen die hulp kunnen gebruiken bij de diensten van de digitale overheid zijn welkom."

Wat voor hulp krijg ik bij IDO?

“Een OBA-medewerker helpt je op weg bij het vinden van informatie op internet en verwijst door naar de juiste instanties.”

Wat is het meest bijzondere aan IDO?

“Als de bezoekers geholpen worden zijn ze altijd blij, omdat de problemen die ze lange tijd met zich meedragen binnen het spreekuur opgelost kunnen worden.”

IDO-spreekuren in de OBA

Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de OBA of bel tijdens het telefonische spreekuur. Wij denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Je hoeft geen lid te zijn. 

ga naar oba.nl/ido