Top 10 | Maakplaats 021

Gepubliceerd op: 4 december 2019 13:29

Heb jij altijd al willen weten hoe je een robot kunt bouwen, hoe een 3D-printer werkt of hoe je zelf kunt programmeren? Maakplaats 021 is er voor kinderen uit de buurt die hun creatieve en digitale talenten willen ontwikkelen. Wil je uitvinder, ontwerper of robotbouwer worden in één van de maakplaatsen? Deze boeken geven je alvast een voorsprong!

1.

Ruth Owen - Uitvinders

Ruth Owen | Uitvinders

Hoe word je een uitvinder? Hoe verander je een idee in een voorwerp? Welke stappen neem je als uitvinder? Dit boek beantwoordt alle vragen van makers in spe!

2.

Matt Turner - Van lens tot laser

Matt Turner | Van lens tot laser

In dit boek kom je alles te weten over uitvindingen die we te danken hebben aan licht. Wist je bijvoorbeeld dat we zonder licht geen microscoop hadden, dat Thomas Edison 3000 ontwerpen voor de gloeilamp maakte en dat lasers door staal kunnen snijden?

3.

Carol Vorderman - Python

Carol Vorderman | Python

Vergis je niet, dit boek leert je niets over monsterlijke slangen. Wél legt het je stap voor stap uit hoe je zelf kunt leren programmeren met het gratis programma Python. Voor je het weet kun je zelf aan de slag!

4.

Craig Steele - Python Games

Craig Steele | Python Games

Ben je gek op gamen en droom je ervan om je eigen game te maken? Dit boek legt je precies uit hoe je dat moet doen. Stapje voor stapje kom je dichter bij je eigen spannende quiz of een spelletje 'schiet het fruit'.

5.

David Macaulay - Hoe werkt dat nou?

David Macaulay | Hoe werkt dat nou?

In dit boek leer je alles over de werking van allerlei apparaten, werktuigen en machines. Van katrollen en hefbomen tot mixers en fietsremmen en van satellieten tot 3D-printers: jij begrijpt straks hoe ze werken.

6.

Max Wainewright - Doe meer met Scratch

Max Wainewright | Doe meer met scratch

Heb je het programmeren al een beetje door, maar wil je er nóg meer van weten? Doe meer met Scratch vertelt je hoe je met de gratis programmeertaal Scratch stap voor stap je eigen games, animaties en muziekprogramma's kunt maken.

7.

Studio Visual Steps - Projectgericht programmeren met de micro:bit

Studio Visual StepsProjectgericht programmeren met de micro:bit

Maak kennis met micro:bit! Deze slimme minicomputer helpt jou de mooiste dingen te maken. Met Projectgericht programmeren met de micro:bit leer jij bijvoorbeeld hoe je een stappenteller, zenuwspiraal, vangbalspel of waterpas maakt.

8.

Ed Sobey - Roboticalab: probeer... en leer!

Ed Sobey | Roboticalab : probeer... en leer!

Robots zijn niet alleen geprogrammeerde, mechanische wezens die op ons lijken... In de 21e eeuw zijn robots overal. Dit boek leert je welke soorten robots er bestaan en hoe je er zelf een kunt bouwen.

9.

David Jefferis - Kunstmatige intelligentie: robotica en evolutie van machines

David Jefferis | Kunstmatige intelligentie : robotica en evolutie van machines

Kan een computer denken? In hoeverre lijken robots op ons? Dit boek neemt je mee door de geschiedenis en werpt een blik op de toekomst van chips, robots en bionische (robot)mensen.

10.

David Macaulay - Over de werking van de kurkentrekker en andere machines

David Macaulay | Over de werking van de kurkentrekker en andere machines

Dit boek staat boordevol weetjes over allerlei apparaten, van mixer tot modem en van vergrootglas tot virtual reality. Verbaas je vrienden, ouders, buurvrouw of tante met jouw kennis over machines!