Service

Service

Op deze pagina vind je contactinformatie van de klantenservice, antwoord op veelgestelde vragen, informatie over onze lidmaatschappen en lees je hoe je gebruik maakt van services als wifi en printen. 


Mijn bibliotheekzaken

mijn bibliotheekzaken

Wil je materialen verlengen, reserveren, of een berichtje krijgen als je ze weer moet inleveren? Maak dan gebruik van de OBA-app of Mijn Bibliotheek.

Lidmaatschappen

ben je al lid?

Al voor een paar tientjes per jaar leen je onbeperkt. En wist je dat je met een OBA-pas altijd 50% korting krijgt op toegangskaarten voor OBA-activiteiten?

Computergebruik en wifi

computergebruik en wifi

OBA-leden kunnen gratis gebruikmaken van de computers (met internet) en het wifi-netwerk. Wil je weten hoe het werkt? We leggen het graag aan je uit.

Printen en kopiëren

printen

Wil je iets printen of kopiëren bij één van de vestigingen van de OBA? Dat kan natuurlijk. Hier lees je hoe het werkt. 
 

Aanvragen materialen

aanvragen materialen

Wil je materialen aanvragen uit het OBA-magazijn, de Wisselcollectie of uit een andere bibliotheek? Geen probleem. Hier lees je hoe dat werkt.


Veelgestelde vragen

Welke coronamaatregelen neemt de OBA?

We doen er alles aan om je bezoek aan de OBA zo prettig en veilig mogelijk te laten verlopen. Bekijk de actuele maatregelen en bereid je bezoek aan de OBA goed voor.

Waar vind ik mijn lenersnummer?

Het lenersnummer staat op je bibliotheekpas en begint met de cijfers 22000...

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Een adreswijziging kan eenvoudig doorgegeven worden via een e-mail aan klantenservice@oba.nl. Om de gegevens aan te kunnen passen is het van belang om, naast het nieuwe adres, ook naam en pasnummer (22......) te vermelden. Het pasnummer is te vinden op de OBA-pas.

Wat moet ik doen als ik mijn pas kwijt ben?

Neem contact op met de klantenservice. Je pas wordt dan geblokkeerd. Vraag een duplicaatpas aan via het online formulier of de klantenservicemedewerker in een van de OBA-vestigingen (behalve in OBA Van der Pek, OBA Bijlmerplein en OBA CC Amstel). Neem dan meteen persoonslegitimatie mee.

Wat moet ik doen bij beschadiging of verlies van geleend materiaal?

Wanneer je een boek of ander geleend materiaal bent kwijtgeraakt of is beschadigd, dien je dit te vergoeden aan de OBA. Er wordt uitgegaan van de nieuwwaarde. De boete vervalt.Je kunt het materiaal vergoeden door eerst bij de klantenservicebalie in de OBA te melden wat je precies bent kwijtgeraakt. Dit kan in elke OBA-vestiging. Je kunt vervolgens bij de betaalautomaat in de OBA het bedrag vergoeden. De boete op het materiaal vervalt hierna. 

Kan ik overstappen naar een ander abonnement?

Tijdens de looptijd van het lidmaatschap kun je altijd overstappen op een duurder lidmaatschap (upgraden). Neem contact op met de klantenservice. Overstappen naar een goedkoper lidmaatschap (downgraden) kan als de looptijd van het huidige lidmaatschap is verlopen.