Service
Service
Op deze pagina vind je contactinformatie van de klantenservice, antwoord op veelgestelde vragen, informatie over onze lidmaatschappen en lees je hoe je gebruik maakt van services als wifi en printen.
Mijn bibliotheekzaken
Lidmaatschappen
Computergebruik en wifi
Printen en kopiëren
Aanvragen materialen
Veelgestelde vragen
Is de OBA gesloten?
Ja, alle 27 vestigingen van de OBA zijn tijdelijk gesloten. De sluiting is een maatregel van de overheid om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Op deze website en via onze nieuwsbrieven en social mediakanalen houden we je op de hoogte.
Waar vind ik mijn lenersnummer?
Het lenersnummer staat op je bibliotheekpas en begint met de cijfers 22000...
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Een adreswijziging kan eenvoudig doorgegeven worden via een e-mail aan klantenservice@oba.nl. Om de gegevens aan te kunnen passen is het van belang om, naast het nieuwe adres, ook naam en pasnummer (22......) te vermelden. Het pasnummer is te vinden op de OBA-pas.
Hoe vraag ik een nieuwe pas aan?
Neem contact op met de klantenservice. Je pas wordt dan geblokkeerd. Vraag een duplicaatpas aan via het online formulier of de klantenservicemedewerker in een van de OBA-vestigingen (behalve in OBA Van der Pek, OBA Bijlmerplein, OBA Mercatorplein en OBA CC Amstel). Neem dan meteen persoonslegitimatie mee.
Wat moet ik doen bij beschadiging of verlies van geleend materiaal?
Wanneer je een boek of ander geleend materiaal bent kwijtgeraakt of is beschadigd, dien je dit te vergoeden aan de OBA. Er wordt uitgegaan van de nieuwwaarde. De boete vervalt.Je kunt het materiaal vergoeden door eerst bij de klantenservicebalie in de OBA te melden wat je precies bent kwijtgeraakt. Dit kan in elke OBA-vestiging. Je kunt vervolgens bij de betaalautomaat in de OBA het bedrag vergoeden. De boete op het materiaal vervalt hierna.
Kan ik overstappen naar een ander abonnement?
Tijdens de looptijd van het lidmaatschap kun je altijd overstappen op een duurder lidmaatschap (upgraden). Neem contact op met de klantenservice. Overstappen naar een goedkoper lidmaatschap (downgraden) kan als de looptijd van het huidige lidmaatschap is verlopen.