10 spirituele toptitels

Gepubliceerd op: 9 februari 2016 12:57

Hoe voorkom ik een burn-out? Waar haal ik de moed vandaan om weer op te staan na een tegenslag? Hoe vergoot ik mijn zelfvertrouwen? De OBA heeft een ruime collectie boeken die u op weg kunnen helpen bij het vinden van een antwoord op grote en kleine levensvragen.

Februari is de Maand van de Spiritualiteit. Vandaag delen wij daarom 10 spirituele toptitels met u.

1.

Inez van Oord | Als jouw leven een cirkel is, waar sta je dan?
Als jouw leven een cirkel is, waar sta je dan? is het Beste Spirituele Boek van 2016. Inez van Oord, onder meer bedenker van het tijdschrift Happinez, beschrijft in dit boek haar eigen leerproces en ervaringen met het omzetten van innerlijke wijsheid in daden.

2.

Ben Tiggelaar | MBA in één dag
Ben Tiggelaar is auteur van het essay van de Maand van de Spiritualiteit. In MBA in één dag, dat gebaseerd is op zijn bekende seminar, geeft hij adviezen aan managers om leiderschapskwaliteiten zo snel mogelijk tot ontwikkeling te brengen. Tiggelaar behandelt onder meer het werk van Peter Drucker, Stephen Covey, Philip Kotler en Marcus Buckingham.

3.

Hilde Backus | Op weg naar plezier in je werk
Hilde Backus, van huis uit psycholoog en wandelcoach, probeert met dit boek op een creatieve manier mensen te stimuleren om meer uit zichzelf te halen en de juiste baan te vinden. Aan de hand van diverse praktijkgerichte opdrachten, deels uit te voeren in de vrije natuur, leren lezers zichzelf beter kennen en kunnen ze negatieve energie omzetten in positieve energie.

4.

Thich Nhất Hạnh | Werk; aandacht voor elk moment van de dag
In dit boek vindt u praktische adviezen uit het boeddhisme om mindfulness in het dagelijks leven en vooral het werk te integreren. In zes hoofdstukken moedigt de bekende Vietnamese boeddhistische leraar Thich Nhất Hạnh ons aan om mindfulness in ons dagelijks leven te integreren. Hij leert ons hoe we anders thuis kunnen komen en op een nieuwe manier kunnen werken. 

Deze titel is ook als e-book te leen.

5.

Brené Brown | Sterker dan ooit
Sterker dan ooit is het vierde boek van bestsellerauteur Brené Brown. Deze professor aan de Universiteit van Houston baseert zich niet alleen op haar wetenschappelijk onderzoek, maar ook op persoonlijke ervaringen en ervaringen van anderen. Na haar onderzoeken naar kwetsbaarheid en imperfectie, wijdt ze zich in dit boek aan het thema vallen en opstaan.

6.

Stine Jensen | Go East!
Na jarenlange studie van de westerse filosofie en een werkzaam leven op de universiteit gooit filosoof en schrijfster Stine Jensen door een persoonlijke crisis het roer om. Op zoek naar meer geluk, rust en balans tussen lichaam en geest verkent ze de spirituele wereld en duikt in de wereld van mindfulness, yoga en meditatie. Ze volgt een yoga-opleiding bij een Amerikaanse goeroe, verandert haar eetgewoonten drastisch en mediteert dagelijks. Wordt ze gelukkiger?

7.

Marc van Eck | Bij twijfel doen
Marc van Eck helpt zijn lezers in het diepe te springen en kansen te benutten. Aan de hand van praktische voorbeelden laat hij zien dat twijfel een gezonde bron van vooruitgang is. Twijfel raakt namelijk aan je echte ambities en dromen. Van Eck legt uit hoe je twijfel de ruimte kan geven en ermee kunt werken zonder roekeloos te worden of risico’s te negeren.

Deze titel is ook als e-book te leen.

8.

Anselm Grün | Stress en burn-out voorkomen

Anselm Grün laat zien hoe eenvoudige rituelen en verbeeldingskracht stress verminderen en het herstel na een burn-out kunnen bespoedigen.

Deze titel is ook als e-book te leen.

9.

Chris Grijns | Adempauze
Mindfulnesstrainer Chris Grijns vertelt hoe je op betrekkelijk eenvoudige wijze jezelf weerbaar kunt maken tegen een jachtig bestaan. Wanneer mensen regelmatig pauze nemen en korte oefeningen uit het boek doen, verdiept de concentratie en worden automatische en ineffectieve gewoontes herkend.

10.

Paul Loomans | Ik heb de tijd
Zenmonnik Paul Loomans laat in zeven stappen zien hoe je vanuit rust het leven kan benaderen. Ik heb de tijd is het Beste spirituele boek van 2013. De jury over het winnende boek: ‘We waarderen zijn lichte toon, de praktische toepasbaarheid van zijn aanpak en ook de terughoudende wijze waarop hij zijn eigen spirituele bron, het zenboeddhisme, heeft laten meeklinken in het boek.’

bekijk meer leestips van de OBA