Top 10 | Makkelijk lezen e-books

Gepubliceerd op: 30 maart 2020 13:52

Heeft jouw kind moeite met lezen? Als je thuis extra wilt oefenen, bieden de e-books uit deze top 10 uitkomst. Ze zijn speciaal geschreven voor kinderen die lezen lastig vinden en te lezen op tablet of smartphone.

1.

Floortje Zwigtman | De gifzuster

Sems beste vriend Kasper ligt in het ziekenhuis. Kasper vertelt Sem dat er griezelige dingen in het ziekenhuis gebeuren. Er verdwijnen zieken en 's nachts spookt er een geheimzinnige zuster rond. Samen met Kasper gaat Sem op onderzoek uit.

2.

Lydia Rood | De tanden van Dooie Pier

Sibbe vindt een zakje met tanden en kiezen. Mensentanden! Niet in een graf, maar zomaar in hun schuur. Ergens loopt een moordenaar rond. Maar niemand gelooft dat, want er is geen lijk. Dus moet Sibbe zelf de dader vinden!

3.

Tais Teng | Mijn beste vriend is een vuile rat

Neemt papa iemand in dienst die hij in de berm heeft gevonden?! Luna en Lotte kunnen niet geloven dat deze Camil, met zijn vieze zwarte nagels, zomaar als ober mag werken in Plaza Patatta. 

4.

Dirk Nielandt | De griezelwinkel

Stijn heeft een nieuwe broek nodig. Maar hij vindt winkelen saai. Hij wil liever naar het zwembad. Mam geeft hem geen keus: hij moet mee. Zij vindt winkelen spannend. Ook voor Stijn wordt het heel spannend.

5.

Vivian den Hollander | Wie bouwt de mooiste hut?

Mat en Ties doen mee met een wedstrijd. Wie de mooiste hut bouwt, wint een prijs. Eva helpt ook mee. Ook al vindt Mat dat zij niets kan. Opeens dreigt er gevaar. Gelukkig is Eva er. Zij verzint een heel goed plan.

6.

Peter VervloedEen duik in het diepe

Joost houdt van zwemmen. In het diepe stoeit hij met zijn vriend. Dan klinkt de fluit van de badmeester.'Je kunt niet goed zwemmen,' zegt hij. Joost moet een proef doen. Hij schaamt zich diep. Maar dan gebeurt er iets...

7.

Mirjam MousVoor altijd vriendinnen

Steffie gaat met haar vader in Spanje kamperen. Ze ontmoet Marloes, die met haar moeder op dezelfde camping logeert. De meiden worden al snel dikke vriendinnen. Er is maar een probleem: straks is de vakantie voorbij en dan moeten ze weer naar huis. Misschien zien ze elkaar wel nooit meer! De meiden verzinnen een plan om dat te voorkomen.

8.

Lieneke DijkzeulDubbel geheim

Nick en Palle gaan spelen in het bos. Het verboden bos. Ze zien een man die een tas begraaft. Wat zit daar nou in? 

9.

Selma NoortWedden dat ik het kan!

Brenda wil later advies geven. Zodat mensen er leuk uitzien. 'Ik pimp ze, zoals op teevee. Wedden dat ik daar goed in ben!' ‘O ja?' roepen Loe en Roos. 'Pimp dan iemand die er niet uitziet!' 'Geen probleem,' zegt Brenda. 'Ik begin met eh... meester Ted!'

10.

Els Hoebrechts | De gesprongen snaar

Ruben zit op gitaarles. Hij mag voor het eerst optreden! Zijn groep oefent goed met de juf. Maar dan springt er een snaar van Rubens gitaar. Het lijkt wel opzet! Wie heeft dat gedaan? 

 

 

kom lezen bij de Meeleesclub

meer leestips van de OBA